torsdag 26. november 2009

Eplecookies


Da jeg kom hjem fra skolen var jeg sulten, og tok dermed å heiv sammen noen ingredienser for å lage noe godt. Sigrid pleier å lage havrecookies, og dette er ca samme greia. Cookisene er smaker som en blanding mellom havregrynsgrøt og eplekake; de både metter, smaker godt og er sunne! Lurt tips til å spise til frokost eller lunsj, kan jo lett lages dagen før. Tar ca fem min + steketid :)))

Oppskrift, ca 5 store cookies:
- 1 egg
- et halvt eple (eller hakkede nøtter/rosiner/sjokolade), skjært i små biter
- litt vann
- masse havregryn
- litt hvetemel eller rugmel
- litt kanel og sukker til å ha på toppen før steking

Stekes på 175 grader i 10-15 min.

F&K, Åsa

3 kommentarer:

  1. HEI!!!! Du burde rette på dette innlegget fordi det var faktisk jeg som fant på de havrekjeksene!!! Husker du ikke fra band øvingen vår? da laget jeg jo det med hakkede mandler på !! MEN jeg skal prøve det :D<3

    SvarSlett